Care sunt detaliile de care ar trebui sa tii cont cand rezervi o camera de hotel?

Oricare dintre noi avem asteptarea in momentul in care ne rezervam o camera de hotel, ca locatia sa corespunda informatiilor prezentate si in mod special nevoilor si dorintelor noastre. Fie ca planuiesti sa te cazezi la un hotel ultra-central sau apropiat de un mijloc de transport in comun, iti doresti sa dispuna de parcare sau de un spatiu verde.

 Iata cateva aspecte de care ar trebui sa tii cont atunci cand iti planuiesti urmatoarea escapada si bugetul pentru aceasta.

1. Tipuri de camere.

Fiecare unitate de cazare, in functie de clasificarea acesteia, poate dispune de un numar mai mare sau mai mic de camere, acestea fiind diversificate. Astfel, unele camere pot avea paturi separate, matrimoniale si o canapea in dotare. Tu stii care este diferenta intre o camera dubla si una twin?

  • Single – este camera dotata cu un pat de o singura persoana si facilitatile aferente (grup sanitar, tv, internet,incalzire etc). In functie de politica hotelului, se pot acorda si camera double in regim single – unele persoane preferand sa doarma intr-un pat dublu 😊
  • Dubla este camera destinata pentru 2 persoane, dotata cu un pat matrimonial. 
  • Dubla twin camera in care se pot caza 2 persoane, dotata cu 2 paturi single, separate.
  • Camera tripla este tipul de camera in care se pot caza 3 adulti si este dotata fie cu trei paturi separate, fie cu un pat dublu + un pat single ( sau canapea extensibila)
  • Camera cvadrupla, dupa cum intuiesti probabil, este pentru patru persoane si poate avea mai multe configuratii – patru paturi separate, 2 paturi matrimoniale etc.
  • Junior Suite este o camera tip open space, in care se pot caza 2 – 4 persoane.
  • Studio-ul are in configuratie un pat dublu si o bucatarie / chicineta. 
  • Suite este un apartament care poate avea doua sau mai multe camera. De regula, este recomandat familiilor cu copii.

Solicita toate informatiile hotelului asupra configuratiei camerei pe care ti-ai rezervat-o, astfel incat sa fii sigur ca vei dispune de tot confortul, iar sejurul tau va fi lipsit de surprize.

2. Cum iti planuiesti sejurul? Cazare cu masa inclusa sau nu?

 Luam drept exemplu anul curent unde numarul de turisti de pe litoral a fost mai mare comparativ cu anul 2019, anul de dinainte de pandemie. Majoritatea dintre acestia au optat pentru cazare si masa inclusa. 

Tie iti sunt cunoscuti termenii specifici, demipensiune, pensiune completa, all inclusive?

  • Mic dejunul poate fi a la carte unde ai posibilitatea sa iti alegi preparatul dorit din meniu, sau tip bufet, unde hotelul iti ofera o varietate mai bogata de produse din care iti poti alege ce si cat vrei.
  • Demipensiunea include 2 mese, fara bauturi : mic dejun si pranz sau mic dejun si cina ( majoritatea optand pentru cea de-a doua varianta). Un aspect de care ar trebui sa tii cont, este ca ziua de check-in pentru majoritatea hotelurilor incepe dupa pranz, astfel ca vei putea servi doar cina, iar in ziua de check-out doar mic dejunul.
  • Pensiune completa include cele 3 mese principale, fara bauturi.
  • Regimul all inclusive am putea spune ca este un upgrade pentru regimul de pensiune completa 😊 Include cele 3 mese principale + bauturi alcoolice / nonalcoolice si gustari, in functie de hotel. Desigur, majoritatea hotelurilor pe langa acestea ofera si alte facilitati : divertisment, programe de copii, sport, piscina etc.

Este important sa te informezi din momentul rezervarii sejurului tau, care sunt facilitatile de mese incluse in pretul final.


3. Politici cazare copii. 

Fiecare unitate de cazare are propria politica pentru cazarea copiiilor, respectiv taxele suplimentare ce vor fi adaugate la pretul final al sejurului. Astfel, daca nu iti doresti suprize neplacute in vacanta, iti recomandam sa te informezi corespunzator. Sunt anumite hoteluri ce ofera gratuitate la cazare / masa copiiilor cu varsta mai mica de 7 sau 3 ani, si cazuri in care esti nevoit sa achiti pat suplimentar / supliment masa. 


4. Taxa de oras sau de statiune, trebuie sa o ai in vedere atunci cand iti stabilesti bugetul pentru vacanta. 

5. Facilitatile hotelului.

Acestea le putem numi cumva “personale”, in functie de preferinte, de scopul si durata vizitei 😊 Ia in considerare care este pozitionarea pe care ti-o doresti si facilitatile unitatii de cazare : parcare, restaurant, loc de joaca pentru copii, spa, room service etc. 

6. Recenzii.

Multumim internetului ca ne ofera aceasta facilitate, de a citi impresiile si experientele altor turisti, ce probleme au intampinat, cum a fost mancarea, curatenia sau personalul de la hotel. Informeaza-te! Pe localtravel.ro vei putea gasi recenzii clientilor dar si raspunsul hotelului.

7. Conditii de anulare. Citeste cu atentie care  sunt acestea, intrucat daca esti nevoit sa anulezi rezervarea se pot percepe penalitati de anulare de 100%.